23948sdkhjf

Stemningsrapport fra dansk maritimt eksportfremstød i Tokyo

Japan er et af de få lyspunkter i asiatisk skibsbygning, som markedet er nu, og de japanske værfters ordrebøger har ordrer til et godt stykke ud i fremtiden. I denne uge er 16 danske eksportvirksomheder på Sea Japan i Tokyo på fælles eksportfremstød under Danish Marine Group, Eksportforeningen.

Mark Lerche, chef for Danish Marine Group, skriver til Søfart om stemningen i Tokyo:

"Som markedet ser ud nu, vokser Japans rolle i betydning for den globale skibsbygning og dermed for de danske leverandører til marineindustrien. For Danish Marine Group har Sea Japan og det japanske marked været en forholdsvist lille, men stabil aktivitet for de samme 10 virksomheder igennem årene. Men i år er den danske repræsentation af Danish Marine Groups medlemsvirksomheder vokset med 25 procent på Sea Japan 2016."

"Men hvad der er endnu mere interessant, er, at hvor den danske repræsentation er vokset, kan vi se, at andre nationalpavillonener er fuldstændig forsvundet fra Sea Japan i år. Nationalpavillonerne fra Finland, Norge og UK er her simpelthen ikke, og det tyder på en noget bedre forfatning i Det Blå Danmark i forhold til sammenlignelige maritime nationer i Europa." 


Danish Marine Group-pavillonen blev åbnet af Man Diesel & Turbo Japans CEO, Kimihiko Sugiura, Danmarks ambassadør, Freddy Svane, og Danish Marine Groups bestyrelsesmedlem John K. Pedersen fra Alfa Laval Marine & Diesel Division.

Kilde: Danmarks Eksportforening

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109