Flot start på 2016 for Mols-Linien
Flere afgange, attraktive billetpriser og en god påsketrafik sender antallet af biler på hurtigfærgerne i vejret. Således har 39.465 flere personbiler valgt hurtigfærgerne i årets første tre måneder.
Mols-Liniens tre katamaranfærger overførte 221.486 personbiler i denne periode, hvilket svarer til en stigning på 21,7 procent i forhold til første kvartal i 2015.
I samme tidsrum voksede antallet af personbilsenheder, det vil sige det samlede, omregnede tal for alle typer køretøjer, med 18,3 procent. På passagersiden oplevede rederiet en stigning på 16,6 procent. Adm. direktør Søren Jespersen kommenterer den positive udvikling således:
”Vi har indsat mange nye og godt besøgte afgange, som i kombination med en god påsketrafik har betydet, at rederiet har overført rigtig mange kunder i årets første kvartal, der ellers historisk er den svageste og mest udfordrende del af året.”
”Vi ser flere og flere kunder, som køber billetter via rederiets app, og som anvender appen til at orientere sig om kommende afgange. 99,5 procent af vores kunder booker nu billetten elektronisk enten via selskabets hjemmeside eller app, og hele 28,8 procent af færgebilletterne blev købt via appen i 1. kvartal 2016, hvilket er en stigning på 24,7 procent i forhold til 1. kvartal 2015,” afslutter Søren Jespersen.
Kilde: Mols-Linien
Mols-Liniens tre katamaranfærger overførte 221.486 personbiler i denne periode, hvilket svarer til en stigning på 21,7 procent i forhold til første kvartal i 2015.
I samme tidsrum voksede antallet af personbilsenheder, det vil sige det samlede, omregnede tal for alle typer køretøjer, med 18,3 procent. På passagersiden oplevede rederiet en stigning på 16,6 procent. Adm. direktør Søren Jespersen kommenterer den positive udvikling således:
”Vi har indsat mange nye og godt besøgte afgange, som i kombination med en god påsketrafik har betydet, at rederiet har overført rigtig mange kunder i årets første kvartal, der ellers historisk er den svageste og mest udfordrende del af året.”
”Vi ser flere og flere kunder, som køber billetter via rederiets app, og som anvender appen til at orientere sig om kommende afgange. 99,5 procent af vores kunder booker nu billetten elektronisk enten via selskabets hjemmeside eller app, og hele 28,8 procent af færgebilletterne blev købt via appen i 1. kvartal 2016, hvilket er en stigning på 24,7 procent i forhold til 1. kvartal 2015,” afslutter Søren Jespersen.
Kilde: Mols-Linien