Nyt dansk havmøllerederi
World Marine Offshore fra Esbjerg lægger fra land med en ordre på seks specialskibe til transport af personale og gods til offshore vindmøller.
World Marine Offshore har rettet blikket på at løse det store og stigende behov for transport af personale, reservedele og andet gods til havvindmøller.
”Vi ser at markedet allerede er der, og at der naturligt er plads til et rederi, der har 100 pct. fokus på de specielle behov for know-how og skibe til at klare opgaven”, fortæller World Marine Offshores administrerende direktør, Peter Lykke Kjeldsen, og forklarer om valget af placeringen:
”Esbjerg er Danmarks energimetropol med masser af kompetencer og firmaer inden for alle grene af energisektoren. Det betyder, at vi får meget foræret da byen og havnen allerede er kendt og anerkendt i offshore-branchen”.
Peter Lykke Kjeldsen lægger desuden vægt på, at der i Esbjerg også er gode betingelser til at skaffe arbejdskraften i takt med at firmaets nye skibe bliver leveret og aktivitetsniveauet stiger. Og beliggenheden i Esbjerg udelukker på ingen måde, at World Marine Offshore byder ind på opgaver over hele kloden: ”udfordringerne er de samme, og vores kompetencer kan konkurrere med hvem som helst. Og den store afstand til opgaverne betyder ikke det store, fordi vi typisk vil indgå længerevarende aftaler med vores kunder,” forklarer Peter Lykke Kjeldsen.
World Marine Offshore har netop underskrevet købsaftalen på i alt seks specielfremstillede fartøjer, som bliver leveret fra marts 2013. Der er tale om Crew Transfer fartøjer fra det norske værft Fjellstrand. Skibene er trimaraner, som kombineret med den nyeste SWATH (Small Waterplane Area Twin Hul) giver stabile og rolige arbejdsbetingelser under sejlads samt ved overførsler til og fra møllen – også i høj sø.
Rederiet har bestilt fire skibe af typen Windserver 24m med plads til 12 passagerer samt to Windserver 30m med plads til 24 passagerer. Begge skibe har et stort fordæk, som betyder, at de kan udnyttes til transport af containere samt til dykker/survey opgaver.
Skibene er forsynet med fire hovedmotorer, hvilket sikrer høj driftssikkerhed og samtidig god brændstoføkonomi. Rederiet forventer at kunne disponere de første af de nye skibe om trekvart år.
”Vi ser at markedet allerede er der, og at der naturligt er plads til et rederi, der har 100 pct. fokus på de specielle behov for know-how og skibe til at klare opgaven”, fortæller World Marine Offshores administrerende direktør, Peter Lykke Kjeldsen, og forklarer om valget af placeringen:
”Esbjerg er Danmarks energimetropol med masser af kompetencer og firmaer inden for alle grene af energisektoren. Det betyder, at vi får meget foræret da byen og havnen allerede er kendt og anerkendt i offshore-branchen”.
Peter Lykke Kjeldsen lægger desuden vægt på, at der i Esbjerg også er gode betingelser til at skaffe arbejdskraften i takt med at firmaets nye skibe bliver leveret og aktivitetsniveauet stiger. Og beliggenheden i Esbjerg udelukker på ingen måde, at World Marine Offshore byder ind på opgaver over hele kloden: ”udfordringerne er de samme, og vores kompetencer kan konkurrere med hvem som helst. Og den store afstand til opgaverne betyder ikke det store, fordi vi typisk vil indgå længerevarende aftaler med vores kunder,” forklarer Peter Lykke Kjeldsen.
World Marine Offshore har netop underskrevet købsaftalen på i alt seks specielfremstillede fartøjer, som bliver leveret fra marts 2013. Der er tale om Crew Transfer fartøjer fra det norske værft Fjellstrand. Skibene er trimaraner, som kombineret med den nyeste SWATH (Small Waterplane Area Twin Hul) giver stabile og rolige arbejdsbetingelser under sejlads samt ved overførsler til og fra møllen – også i høj sø.
Rederiet har bestilt fire skibe af typen Windserver 24m med plads til 12 passagerer samt to Windserver 30m med plads til 24 passagerer. Begge skibe har et stort fordæk, som betyder, at de kan udnyttes til transport af containere samt til dykker/survey opgaver.
Skibene er forsynet med fire hovedmotorer, hvilket sikrer høj driftssikkerhed og samtidig god brændstoføkonomi. Rederiet forventer at kunne disponere de første af de nye skibe om trekvart år.