Stor LNG-feeder klar til januar
Tyskbyggede Coral Energy skal feede gas til de nye skandinaviske LNG-bunkringsfaciliteter.
Med flere konkrete short sea-ruter lige om hjørnet, hvor driften er baseret på LNG, begynder den bagvedliggende infrastruktur i form af specialtonnage nu også at se dagens lys.
Således kunne den hollandske prinsesse Maxima i sidste uge navngive LNG-feeder’en Coral Energy, som skal transportere LNG for norske Skangass fra selskabets hovedlager ved Risavika i det sydlige Norge til selskabets tank- og bunkringsanlæg i Norge og Sverige.
Coral Energy er bygget i et samarbejde mellem de tyske værfter Meyer Werft og Neptun Werft.
Med i alt 15.000 kbm tanke er skibet det hidtil største LNG-tankskib bygget og udviklet til feeder-formål. Samtidig er Coral Energy også det første skib, som anvender en kombination af dual-fuel (LNG/Marine diesel) og såkaldte direct-action propellere.
Skangass har indgået en langtids leasingaftale med det hollandske rederi Veder Rederijzaken BV på skibet, der leveres i januar 2013.
Kilde: Skangass
Læs også:
Således kunne den hollandske prinsesse Maxima i sidste uge navngive LNG-feeder’en Coral Energy, som skal transportere LNG for norske Skangass fra selskabets hovedlager ved Risavika i det sydlige Norge til selskabets tank- og bunkringsanlæg i Norge og Sverige.
Coral Energy er bygget i et samarbejde mellem de tyske værfter Meyer Werft og Neptun Werft.
Med i alt 15.000 kbm tanke er skibet det hidtil største LNG-tankskib bygget og udviklet til feeder-formål. Samtidig er Coral Energy også det første skib, som anvender en kombination af dual-fuel (LNG/Marine diesel) og såkaldte direct-action propellere.
Skangass har indgået en langtids leasingaftale med det hollandske rederi Veder Rederijzaken BV på skibet, der leveres i januar 2013.
Kilde: Skangass
Læs også: