Scandlines donerer skibsreservedele til Mercy Ships
Sliddele fra Scandlines’ depot i Rødby på vej til verdens største civile hospitalsskib.
Scandlines har tilbudt den humanitære NGO-organisationen Mercy Ships, som driver verdens største civile hospitalsskib Africa Mercy, et større parti skibsreservedele som en donation.
Ifølge Mercy Ships er der tale om sliddele til propelleranlægget samt store mængder specialstøbt tærezink, som den humanitære organisation frit kan afhente på Scandlines depot i Rødby Havn, meddeler Mercy Ships’ danske afdeling Mercy Ships Danmark i et nyhedsbrev.
Mercy Ships' hospitalsskib Africa Mercy er identisk med jernbanefærgen Dronning Ingrid, som var en af tre store søsterfærger, bygget til Storebæltsoverfarten mellem Nyborg og Korsør i starten af 1980erne.
De to søstre, eller børnebørn, om man vil, Prins Joachim og Kornprins Frederik fortsatte i dansk tjeneste efter åbningen af jernbaneforbindelsen over og under Storebælt i 1997, og er i dag begge beskæftiget som bilfærger på Scandlines' Gedser – Rostock-rute.
Mercy Ships Danmark meddeler endvidere i nyhedsbrevet, at den danske afdeling for nylig blev godkendt af Skat, således at bidragsydere nu kan fradrage deres donationer i deres skattepligtige indkomst.
Godkendelsen fra Skat har ifølge Mercy Ships Danmark været et længe næret ønske, som kan bidrage til opbygningen af den danske del af organisationen, som årligt bl.a. sender adskillige danske søfolk ud som volontører om bord på Africa Mercy.
Læs også:
Ifølge Mercy Ships er der tale om sliddele til propelleranlægget samt store mængder specialstøbt tærezink, som den humanitære organisation frit kan afhente på Scandlines depot i Rødby Havn, meddeler Mercy Ships’ danske afdeling Mercy Ships Danmark i et nyhedsbrev.
Mercy Ships' hospitalsskib Africa Mercy er identisk med jernbanefærgen Dronning Ingrid, som var en af tre store søsterfærger, bygget til Storebæltsoverfarten mellem Nyborg og Korsør i starten af 1980erne.
De to søstre, eller børnebørn, om man vil, Prins Joachim og Kornprins Frederik fortsatte i dansk tjeneste efter åbningen af jernbaneforbindelsen over og under Storebælt i 1997, og er i dag begge beskæftiget som bilfærger på Scandlines' Gedser – Rostock-rute.
Mercy Ships Danmark meddeler endvidere i nyhedsbrevet, at den danske afdeling for nylig blev godkendt af Skat, således at bidragsydere nu kan fradrage deres donationer i deres skattepligtige indkomst.
Godkendelsen fra Skat har ifølge Mercy Ships Danmark været et længe næret ønske, som kan bidrage til opbygningen af den danske del af organisationen, som årligt bl.a. sender adskillige danske søfolk ud som volontører om bord på Africa Mercy.
Læs også: