23948sdkhjf

Ultra-Long-Stroke MAN-motor testet

Ny 7G80ME-C9.2 motor målrettet anvendelse af større propellere testet hos Hyundai Heavy Industries. Indtil videre er der omkring 100 af den mere økonomiske hovedmotor-type i ordre.
Nyeste version af MAN Diesel & Turbo’s low speed C9.2-serie motorer gennemførte 16. januar et seks dages testforløb hos licensholderen Hyundai Heavy Industries i Sydkorea.

Motoren, der har betegnelsen 7G80ME-C9.2, skal om bord i en VLCC-nybygning fra Daewoo-værftet til den græske reder Almi Tankers, som tager levering af nybygningen i maj måned.

”Super-long-stroke motorer med relative lave omdrejninger har længe været anvendt som hovedmotorer i VLCC-segmentet.  Efter det meget øgede fokus i markedet på energioptimering har vi imidlertid valgt at fokusere på at udvikle motorer med endnu lavere omdrejninger, målrettet brugen af større propellere på VLCC’ere,” siger Senior Vice President for Low-Speed Promotion & Sales – MAN Diesel & Turbo, Ole Grøne.

Den nye motortype kan sammen med anvendelsen af større propellere på en VLCC’ere opnå bunkerbesparelser på mellem 4 og 7 pct., estimerer MAN Diesel & Turbo.

Han oplyser endvidere, at der i øjeblikket er ca. 100 G-type motorer i ordre hos MAN Diesel & Turbo, hvilket han betegner som en succesfuld introduktion på markedet. Ordrerne indbefatter ud over VLCC’ere også bulkcarriere og store containerskibe.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094