DNV klassificerer arabiske 18.000 TEU skibe
Det Norske Veritas står for klassifikationen af de fem mega-containerskibe, som UASC har underskrevet kontrakt på.
Da United Arab Shipping Company i fredags offentligjorde den endelig nybygningskontrakt på fem 18.000 TEU containerskibe, var der stolthed og glæde ved DNV.
For klassifikationsselskabet DNV fik tidligere på året klassifikationsopgavens for de eventuelle nybygninger, som nu er kommet et væsentligt skridt nærmere. Ordren gælder fem skibe med option på et til alle bygget ved det koreanske værft Hyundai Heavy Industries.
“Jeg er glad og stolt over at DNV er blevet udvalgt til at være den foretrukken klasseselskab for disse store og avancerede skibe,” siger DNV’s øverste chef Henrik O. Madsen, ifølge en pressemeddelelse.
Skibet gøres klart til LNG
Selskabet har aktivt hjulpet ejer og værft helt frem til kontraktunderskrivelsen, skriver DNV, som mener at denne nybygning er et stort hop fremad set i forhold til størrelse og operationelle evner.
Skibet vil blive special-designet så det efter en retrofitting er klar til at håndtere LNG som bunkerfuel, når infrastrukturen omkring det dette alternative skibsbrændstof er endeligt på plads ved verdens største havneanlæg.
“DNV’s langsigtede focus på forskning, innovation og nye koncepter for forbedrede skibe, af en høj standard med ekstremt konpetente mennesker har overbevist UASC,” siger UASC danske direktør Jørn Hinge.