Det Blå Danmarks rekrutterings-kampagne inspirerer internationalt
Danmarks Rederiforening har præsenteret den succesfulde World Careers-kampagne på international konference i Manila.
Den fælles rekrutteringskampagne for Det Blå Danmark, World Careers, vækker opsigt hos andre store søfartsnationer.
Det skriver Danmarks Rederiforening i sit nyhedsbrev Kompas.
Den 100 procent privatfinansierede kampagne har siden 2007 været drevet fælles for aktørerne i Det Blå Danmark med det formål at øge kendskabet til og søgningen på de maritime uddannelser, så virksomhederne løbende får det nødvendige antal kvalificerede jobansøgere.
På den baggrund var vicedirektør i Rederiforeningen Pia E. Voss inviteret til at være indlægsholder på den store årlige uddannelses- og beskæftigelseskonference Asia-Pacific Manning & Training Conference i Filippinernes hovedstad Manila i sidste uge.
"Der blev lyttet med stor interesse, og mange henvendte sig direkte til mig efterfølgende for at høre mere om kampagnen og dens positive resultater, der har været med til at sikre tilgangen af kompetent arbejdskraft til Det Blå Danmark. Det var tydeligt, at man i andre søfartsnationer fandt det spændende, at det er lykkedes at samle hele erhvervet i en fælles kampagne, der viser bredden i uddannelses- og karrieremuligheder," siger vicedirektør Pia E. Voss.
Det Blå Danmark skaber beskæftigelse til ca. 115.000 personer, alene på dansk grund.