23948sdkhjf

Shippingbranchen får socialt netværk

NETVÆRK: I shippingbranchen er det som mange andre steder godt at have et solidt netværk. Nu har branchen endda fået sin egen sociale platform og ifølge grundlæggerne er potentialet enormt.
Det er fremover slut med at ty til Google eller LinkedIn for at finde folk og bedrifter inden for shipping. I hvert fald, hvis man spørger CEO for Shippingcluster.com, Eirik Fosse, der står bag det norskudviklede sociale netværk, der med egne ord skærer den unødvendige støj væk, som andre sociale medier har. 
 
”Der ingen tvivl om, at sociale medier er kommet for at blive fordi, at de er effektive. Men de generelle netværk favner for bredt,” lyder det fra Eirik Fosse i en pressemeddelelse. Han betragter Shippingcluster.com som en kombination af finn.no og LinkedIn, hvor man her har forsøgt at øge relevansen for brugeren.

Siden lanceringen af hjemmesiden i juni har man skabt en medlemsbase på over 1.000 maritime personer samt mere end 250 bedrifter fra 40 lande.
 
”Det er langt mere end forventet. Specielt fordi, at dette er sket via ”word of mouth”, hvilket også beviser, at vi dækker et savn i markedet,” afslutter Eirik Fosse.
 
Kilde: Shippingcluster
 
Læs også:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08