CTV-rederiet MHO-Co li Esbjerg lægger an til en meget stor flådeudvidelse med op til 10 nye, hybride CTV’er forberedt til biofuel, metanol eller et tredje lavemissions brændstoffer.
Det fortæller rederiets ejer og direktør Mik Henriksen i et interview med Søfart.
- Vi står over for en betydelig flådudvidelse på op til 10 nye skibe i løbet a...
Fra 10 til 20 skibe på tre år – CTV-rederi gør klar til hæsblæsende flådeudvidelse
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/109764243.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4032&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3024&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=495&accessToken=06d5f6aa47bc6de70753a499455d4c3513fb3f9e35cc9ca1e87356a3bf67c286)
MHO-Co viste den ene af sine 2024-nybygninger, 'MHO Boreas', frem for verden på Boat Show 2024 i Southampton, 10-12 juni. Både, hvad angår deres store størrelse på 36 meter og et unikt hybridt fremdriftssystem har Esbjerg-rederiet sat standarden for fremtidens CTV'er: Aktuelt har konkurrerende rederier mindst otte nybygningsordrer på CTV'er på over 32 meter på vej med dual-fuel batterifremdrift i forskellige udgaver. Foto: MHO-Co A/S
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement