23948sdkhjf

Ny færge: Stigende tilfredshed med Bornholmslinjen

De rejsende med Bornholmslinjens færger til Bornholm er generelt mere tilfredse med overfarten end de var sidste år

Bornholmslinjen behøver ikke sætte penge af til bod fra Transportministeriet i denne omgang. Ny undersøgelse af kundetilfredsheden viser, at kunderne i højsæsonen 2023 har været mere tilfredse med overfarten end den tilsvarende periode sidste år. Derfor slipper Bornholmslinjen for at betale bod. Rederiet skal leve op til en række tilfredshedskriterier, der omfatter blandt andet rengøring, billetkøb, adgang og personlig betjening. Det oplyser Transportministeriet i en pressemeddelelse.

Ny færge

- Bornholmslinjen er afgørende for, at det bornholmske øsamfund kan fungere. Det er derfor glædeligt, at færgebetjeningen møder tilfredshed blandt kunderne. Færgefarten er med til at binde Bornholm tættere sammen med resten af landet, og derfor er det også vigtigt, at færgebetjeningen lever op til brugernes forventninger, siger Transportminister Thomas Danielsen i meddelelsen.

I sommeren 2023 har Molslinjen taget den nye 'Express 5' i brug, og det har færgegæsterne tilsyneladende været mere tilfredse med. Siden højsæsonen sidste år har kundetilfredsheden generelt været god, oplyser Transportministeriet.

Resultatet af undersøgelsen glæder også rederiet.

- Vi har jo øget kundetilfredsheden støt gennem vores nu snart fem år på Bornholm – og det er vi selvsagt meget tilfredse med. Vi har jo indsat ny færge i 'Express 5' til denne højsæson, og det er jo altid spændende at komme med ny tonnage, som både vi og gæsterne lige skal vænne sig til. Så vi er glade for målingen og for den modtagelse, 'Express 5' har fået, siger Jesper Maack, PR- og kommunikationschef i Molslinjen, der ejer Bornholmslinjen til Søfart.

Bornholmslinjen måles på fem kriterier på en skala fra 1 til 5, hvor 5 er bedst:

- Færgerejsen alt i alt - her er scoren 4,3

- Personlig betjening - her er scoren 4,1

- Rengøring og vedligeholdelse - her er scoren 4,2

- Færgen og adgang til færgen - her er scoren 4,0

- Information og billetkøb - her er scoren 4,1

Godt 9.000 personer har svaret på tilfredshedsundersøgelsen.

Kilde: Transportministeriet

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078