Dansk-svensk CTV-rederi bestiller flere nybygninger i Singapore
Nu tilgår der yderligere to el-hybride CTV’ere (crew transfer vessels) til Northern Offshore Services flåde. Det står klart efter det svenske specialrederi med hovedkvarter i Kastrup og flåden under Dannebrog forleden offentliggjorde kontraheringen af yderligere to enheder på Penguin Shipyard i Singapore.
Vi har store forventninger til den nye serie af fartøjer. Hos Northern Offshore Services sætter vi standarderne og viser vejen for en grønnere, mere bæredygtig industri David Kristensson, CEO for Northern Offshore Group
Her placerede rederiet tilbage i februar i år ordren på to 32 meter 24-personeres el-hybride CTV’ere i en såkaldt ny R-klasse i flåden. Den udgør Northern Offshore Services’ anden generation af el-hybride CTV’ere. Første CTV i flåden med en batteripakke om bord var ’Energizer’, som blev leveret fra norske Grovfjord Mek. Verksted i 2022.
Ifølge Northern Offshore Services er de netop kontraherede enheder starten på en ny såkaldt I-klasse, der bringer den el-hybride teknologi i segmentet videre. Rederiet betegner selv det igangværende nybygningsprogram som en del af en ”aggressivt” bestræbelse på at møde den vedvarende energisektors krav om en fremtidig klimamæssig bæredygtighed.
Store forventninger
- Vi er stolte og taknemmelige for det hårde arbejde fra alle involverede i at levere vores nye, avancerede, næste generation af N-O-S CTV-design. Vi har store forventninger til den nye serie af fartøjer. Hos Northern Offshore Services sætter vi standarderne og viser vejen for en grønnere, mere bæredygtig industri, udtaler David Kristensson, CEO for Northern Offshore Group, i forbindelse med kontraheringen.
Mens de to fartøjer, som blev kontraheret tidligere i år skal leveres i fjerde kvartal 2023, så skal de to kommende I-klasse fartøjer ifølge Northern Offshore Services være klar i 2024.