Ny færge navngivet – gammel færge til ophug
Danske Færger navngav fredag den første af to nye dobbeltender-færger til Spodsbjerg – Taars. De nye færger betyder samtidigt et ultimativt farvel til rederiets ældste bilfærge.
Fredag navngav Danske Færger sin nye Spodsbjerg – Taars færge, Lolland, ved et arrangement i Spodsbjerg. Gudmoderen var transportministerens hustru, Bente Dam Kristensen.
Danske Færger forventer at indsætte den nye færge i midten af april. Søsterskibet Langeland, der i øjeblikket er i den sidste del af byggefasen ved Sietas-værftet i Hamborg, ventes til Langelandsbælt i slutningen af maj.
Introduktionen af den nye tonnage sker i forbindelse med, at Danske Færger 1. maj indleder en ny koncessionsperiode med Sund & Bælt.
Samtidigt betyder de nye færger udfasning af flere af de tidligere Scandlines Sydfynske-færger, Dansk Færger hidtil har opereret mellem Spodsbjerg og Taars. Færgerne Frigg Sydfyen og Odin Sydfyen fra henholdsvis 1984 og 1982 sættes formenligt til salg, mens reservefærgen Spodsbjerg fra 1972 er solgt til ophugning hos Orla’s Produktforretning i Frederikshavn, hvortil den ventes at afgå i starten af april.
Danske Færger forventer at indsætte den nye færge i midten af april. Søsterskibet Langeland, der i øjeblikket er i den sidste del af byggefasen ved Sietas-værftet i Hamborg, ventes til Langelandsbælt i slutningen af maj.
Introduktionen af den nye tonnage sker i forbindelse med, at Danske Færger 1. maj indleder en ny koncessionsperiode med Sund & Bælt.
Samtidigt betyder de nye færger udfasning af flere af de tidligere Scandlines Sydfynske-færger, Dansk Færger hidtil har opereret mellem Spodsbjerg og Taars. Færgerne Frigg Sydfyen og Odin Sydfyen fra henholdsvis 1984 og 1982 sættes formenligt til salg, mens reservefærgen Spodsbjerg fra 1972 er solgt til ophugning hos Orla’s Produktforretning i Frederikshavn, hvortil den ventes at afgå i starten af april.