23948sdkhjf

Søfartsstyrelsen fik både sejre og nederlag i 2011

Søfartsstyrelsens årsrapport vidner om både positive og negative resultater i 2011
2011 har budt på både godt og skidt, i hvert fald set med Søfartsstyrelsens briller.

Det skriver de nærmere om i deres årsrapport for året, som netop er udkommet i denne uge. Her skrives der blandt andet om den flerårige indsats fra styrelsens side om at nedbringe skibsfartens CO2-udledning, der endelig endte med at bære frugt, da IMO vedtog en aftale om energieffektive skibe.
 
Til gengæld må arbejdet angående et globalt bindende brændstofbidrag fortsætte, da det ikke fik tilstrækkelig opbakning i IMO.
 
Samtidig skriver Søfartsstyrelsen i rapporten, at mens arbejdsulykkerne er faldet i antal, er det stadig ikke nok til en top fem på hvidlisterne i Paris- og Tokyo MoU. Det var ellers styrelsens målsætning for 2011, fortæller Søfartsstyrelsens direktør, Andreas Nordseth.
 
”Det understreger vigtigheden af, at vi fortsætter det tætte samarbejde med erhvervet om at sikre, at skibe under dansk flag er kendetegnet ved høj kvalitet,” forklarer Andreas Nordseth.
 
Andreas Nordseth fortæller derudover, at 2011 også bød også på ændringer i Søfartsstyrelsens ansvarsområde og organisation.
 
”Nu handler kvalitetsskibsfart ikke kun om skibene, deres besætninger og søfartens rammevilkår, men også om sikre farvande, afmærkning og navigation. Det bliver spændende, og Søfartsstyrelsen ser frem til nye synergier og udfordringer.”
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.085