Også svensk interesse for Seafrance-færger
Fristen for bud på Seafrance’s færger udløber på fredag. Nu har også Stena Line tilsyneladende meldt sig på banen i selskab med DFDS og Eurotunnel.
Ifølge kilder tæt på ifw-net.com, et internetmedie under britiske Informa, er svenske Stena Line også blandt de interesserede i SeaFrance’s tre færger, som er udbudt til salg efter Seafrances tvangsopløsning tidligere i år. Officielt afviser Stena Line dog overfor ifw-net.com, at de skulle være interesserede, men ifølge internetmediets kilder har det store svenske færgerederi besigtiget ro/pax-dagfærgerne Seafrance Rodin og Seafrance Berlioz samt ro/ro- og jernbanefærgen Seafrance Nord Pas de Calais.
Tidligere har Søfart erfaret, at også danske DFDS er blandt de interesserede, særligt i de to ro/pax-færger, som er bygget specielt til overfarten mellem Dover og Calais. En overfart, hvor DFDS er ved at ombygget sin egen rute i samarbejde med LD Lines.
Eurotunnel har tidligere udmeldt, at de er opsatte på at byde på Seafrance’s tonnage.
Fristen for at indgive bud på tonnagen i boet efter Seafrance er fredag i denne uge. Hvilke af de tre skibe, der overtages af hvem, ventes offentliggjort medio maj.
Tidligere har Søfart erfaret, at også danske DFDS er blandt de interesserede, særligt i de to ro/pax-færger, som er bygget specielt til overfarten mellem Dover og Calais. En overfart, hvor DFDS er ved at ombygget sin egen rute i samarbejde med LD Lines.
Eurotunnel har tidligere udmeldt, at de er opsatte på at byde på Seafrance’s tonnage.
Fristen for at indgive bud på tonnagen i boet efter Seafrance er fredag i denne uge. Hvilke af de tre skibe, der overtages af hvem, ventes offentliggjort medio maj.