23948sdkhjf

Selskab bag forlist tørlastskib under beskydning

Polaris Shipping var alt for længe om at reagere på de første meldingerne om ’Stellar Daisy’s forlist. Sådan lyder kritikken fra familiemedlemmer til de 22 besætningsmedlemmer, som stadig er savnet efter tørlastskibets forlis. Det skriver Splash247.com.

Angiveligt var rederiet 12 timer om at iværksætte en redningsaktion fra de første beskeder om problemer kom fra besætningsmedlemmer, som var ved at forlade skibet.

’Stellar Daisy’ forliste fredag den 31. marts 2.300 sømil ud for Uruguays kyst. Kun to af den 24 mand store besætning er endnu blevet reddet, selvom flere skibe samt en fly fra Brasiliens luftvåben har deltaget i eftersøgningen. Flådefartøjer fra Brasilien, Argentina og Uruguay skulle også være på vej til området for at deltage i aktionen.

’Stellar Daisy’s forlis

Tørlast-forlis: 260.000 tons jernmalm var lastet rigtigt 

Tørlast-forlis – 22 frygtes druknet

Øjenvidner: Revner i skroget skyld i VLOC-forlis

VLCCer blev til VLOCer 
'Stellar Daisy' blev bygget ved Mitsubishi HI som VLCC’eren ’Sunrise III’ for rederiet JX Ocean Co., Ltd. i Japan.

Skibet blev ombygget i 2006 fra VLCC (very large crude carrier) til VLOC (very large ore carrier) – altså fra tankskib til tørlastskib. Her var skibet ejet af græske Dynacom Tankers, der solgte det ombyggede skib til sydkoreanske Polaris Shipping i 2008.

Der blev ombygge et stort antal enkeltskrogede VLCC’ere i 1990erne til VLOC’ere, Bl.a. ’Stellar Daisy’s fem søsterskibe, som alle fortsat er i drift. ’Stellar Daisy’ sejlede under Marshall Islands-flag og er klasset hos Korean Register of Shipping.

Kilde: Splash 24/7

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.344