Skepsis over ny RAL-partner
Både skibsofficerer og øvrige ansatte hos Royal Arctic Line frygter for deres job efter udsigt til samarbejde med børsnoteret rederi
Læs mere:
Royal Arctic Line-direktør: Vores monopol er naturligt men risikabelt
Læs mere: Private imod Royal Arctic Lines monopolstatus på Grønland
Læs mere: Royal Arctic Line og Eimskip varsler nye tider på Nordatlanten
vækker bekymring blandt skibsofficerer og andre ansatte på rederiets skibe. Det skriver ShippingWatch.dk.
Læs mere: Private imod Royal Arctic Lines monopolstatus på Grønland
Læs mere: Royal Arctic Line og Eimskip varsler nye tider på Nordatlanten
Konkret frygter de, at det potentielle samarbejde med børsnoterede Eimskip, kan koste dem jobbet. Det islandske rederi skal efter planen stå for to tredjedele af fragtmængderne på de lange atlantiske ruter til og fra Grønland.
- Royal Arctic Line er et rederi med fuld dansk beskæftigelse med mange styrmænd og kaptajner, både på trafikken i Nordatlanten og på ruterne mellem byer og bygder på Grønland. Derfor er vi som udgangspunkt bekymret over rederierts udmeldinger om det, der skal ske på Atlanten, hvor to tredjedele af trafikken skal løftes af Eimskip. Et rederi, der er kendt for i stor udstrækning at benytte sig af billig arbejdskraft, siger Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, der har 60 medlemmer ansat i Royal Arctic Line, til ShippingWatch.