23948sdkhjf

Wärtsilä får endnu en LNG-bunkerskibs-ordre til Sirius Rederi-offspin

Der er grøde i ordrerne på LNG-siden for motorproducenterne. Senest har Wärtsilä for sin del sikret sig endnu en ordre på maskineri til en LNG-drevet bunkerbåd, der skal bygges af det hollandske værft Royal Bodewes i Hoogezand med rederiet Sirius Veder Gas AB som kontrahent. Rederiet er et joint venture dannet af svensk-danske Sirius Rederi og hollandske Anthony Veder Group.
 
For Wartsiläs del gælder leverancen en 34DF – dual-fuel – og fuldt fremdrivningsudstyr, inklusive den såkaldte Wärtsilä Airguard, der lukker af for uønskede emissioner. Den nye model 34DF er ifølge motorproducenten i øvrigt yderligere optimeret med hensyn til lavt forbrug, uanset om der anvendes gas eller diesel som energigrundlag. Motoren er også karakteriseret ved indbygget NOx-anlæg til Tier III-niveau, der gør yderligere investeringer på den konto unødvendige.
 
Selve skibet skal efter leveringen sejle for selskabet Skangas, der er en af de førende operatører på LNG-bunkermarkedet i Skandinavien og Finland. Selskabet har indtil videre kontorer i Norge, Sverige og Finland og har selv opbygget en LNG-bunkerterminal i den norske havn Risavika. Skangas' koncept er dog primært baseret på skib-til-skib-operationer, hvilket Sirius Veder-enheden skal benyttes til.
 
Kilde: Wärtsilä
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078