23948sdkhjf

Nye kontrakter til Combi Lift-skibe

Schenker skal bruge to af Combi Lifts specialskibe ud for Vestaustralien.
K/S Combi Lift i Korsør har sluttet to af sine avancerede semisubmersible heavy lift-skibe til Gordon LNG projektet på Barrow Island ud for det vestlige Australien. Skibene er begge afsat på charter i et år med optioner på op til yderligere to år til den store tyske logistik-koncern Schenker.

De aktuelle skibe er »Combi Dock I« og »Combi Dock III«, der er fra den tyskbyggede Combi Dock-serie på fire skibe leveret fra Lloyd Werft i Bremerhaven til K/S Combi Lift i 2008-2009. Skibene blev ifølge K/S Combi Lift valgt af Schenker da de, som den eneste skibstype, løbende kan levere gods, både via skibets heavy lift kraner (lo/lo) og agter rampe (ro/ro), på trods af det store tidevandsudsving, der er på Barrow Island.

-Med denne kontrakt beviser Combi Lift, at Combi Dock-typen pt. er et af de mest komplekse og fleksible skibstyper indenfor heavy lift segmentet, siger COO og Combi Lift partner Anders Poulsen og tilføjer:
-Skibene er blevet refitted, så man blandt andet kan rulle gods direkte fra mellemdækket og ydermere leve
op til de miljømæssige krav, der er for at anløbe Barrow Island.

Barrow Island ligger midt i et naturbeskyttelses reservat og kravene for anløb til øen er derfor underlagt flere restriktioner. Blandt andet skal al last, der kommer ind, renses og der må kun være 3.500 personer på øen ad gangen. Der skal bruges over 30 millioner arbejdstimer på anlægget, og derfor laves mest muligt uden for øen. Det foregår ved at stort set alt, lige fra fundament til selve anlægget og havnen, produceres uden for øen, i så store moduler som muligt, hvorefter de transporteres færdige til øen, hvor det bliver samlet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078