BEVI er på forkant med den grønne omstilling
Addtech har stor fokus på bæredygtighed og har mange mål for at nå en mere bæredygtig fremtid ud i alle led. Addtech har som et ud af mange mål, at 100 % af alt salg senest år 2030 skal bidrage til en bæredygtig udvikling.
”Meget af det der sker i vores verden lige nu går hånd i hånd med vores vision om at bidrage til en bæredygtig verden. Vi gør det ved at tilbyde energieffektive produkter og løsninger til fremstilling og brug af elektricitet. Samtidig driver vi vores egen produktudvikling mod øget virkningsgrad, holdbarhed og levetid for de konstant mere effektive arbejdsprocesser, produkter og systemer.” siger Mathias Nilsson, VD BEVI AB
En industri i udvikling
Shipping industrien har udviklet sig markant i løbet af de sidste ti år overvejende drevet af miljøregulering og øget bæredygtighed. Dette kræver motorer med høj virkningsgrad og lang levetid. De primære mål var tidligere scrubbersystemer, kølevand og håndtering af ballastvand. Men alle reddere og operatører har i dag hele skibet for øje. Derfor optimeres alle elektriske systemer i dag for generering af yderligere effektivitetsgevinster.
BEVI har udviklet deres elmotorer i tråd med dette og leverer i dag mere energieffektive og driftssikre motorer i energiklasse IE2, IE3 og IE4. En højere virkningsgrad gør, at fartøjer bruger mindre energi for at køre specifikke systemer.
For få år siden blev langt de fleste standardmotorer koblet direkte på nettet for konstant hastighed. I dag bruges i højere grad elektronisk hastighedsregulering for optimering af drift punktet. Dette giver en højere effektivitet og virkningsgrad. Selvom det i visse tilfælde kun er små marginale gevinster, så bidrager det til en markant besparelse, hvis en motor kører 24 timer i døgnet.
”Med applikationskendskabet og den teknisk kompetence vi har i Bevi gruppen, så sørger vi for at øge vores kunders produktivitet og konkurrenceevne. Med de rigtige produkter i den rigtige industri vil vi have vind i sejlene i lang tid fremover! ” slutter Mathias Nilsson.