Combi Lift med på Borkum Riffgrund 1
I alt 154 store mølledele skal transporteres mellem Aalborg og Eemshaven. Kontrakten er den anden store offshore vind-kontrakt til Combi Lift.
Dansk-tyske Combi Lift har sikret sig endnu en kontrakt i offshore vind. Rederiet med speciale i heavy lift og projektlast skal således stå for transport af monopæle og mellemstykker til i alt 77 havmøller i forbindelse med opbygningen af Borkum Riffgrund 1-parken på tysk sokkel.
Opgaven kommer til at indbefatte 22 rejser med multi purpose/heavylist-skibet Palembang. Hvert mellemstykke, der sidder mellem fundamentet/monopælen og selve møllens tårn, vejer 360 ton. Det er dog monopælene, der transportmæssigt er den største udfordring, da deres vægt er på 700 ton stykket. De 22 sejladser skal foregå fra Bladt Industries i Aalborg til Eemshaven, hvorfra mølledelene skal udskibes til parken med havmølle-installations fartøjer.
Seneste lignende projekt for Combi Lift var i forbindelse med West of Duddon Sands-parken i Det Irske Hav, hvortil rederiet transporterede mølledele til i alt 108 møller.
Kilde: Combi Lift
Læs også:
Opgaven kommer til at indbefatte 22 rejser med multi purpose/heavylist-skibet Palembang. Hvert mellemstykke, der sidder mellem fundamentet/monopælen og selve møllens tårn, vejer 360 ton. Det er dog monopælene, der transportmæssigt er den største udfordring, da deres vægt er på 700 ton stykket. De 22 sejladser skal foregå fra Bladt Industries i Aalborg til Eemshaven, hvorfra mølledelene skal udskibes til parken med havmølle-installations fartøjer.
Seneste lignende projekt for Combi Lift var i forbindelse med West of Duddon Sands-parken i Det Irske Hav, hvortil rederiet transporterede mølledele til i alt 108 møller.
Kilde: Combi Lift
Læs også: