23948sdkhjf

Lastbiler og trailere skal med hurtigfærger

Mols-Linien vil fra 14. oktober sejle lastbiler mellem Jylland og Sjælland om natten med deres to InCat 112m high speed-katamaraner, når Kattegatruten natten til lørdag har sejlet sin sidste tur mellem Aarhus og Kalundborg med ro/pax-færgen Kattegat.
Ifølge Mols-Linien kan fragtmænd og speditører fremover sende deres store biler over Kattegat kl. 22.15 fra Aarhus og kl. 02.00 fra Odden fra mandag til torsdag. De nye afgange indsættes for at imødekomme behovet for direkte lastbiltransport mellem Sjælland og Jylland i forbindelse med, at det tyske rederi FRS Group lukker fragtruten mellem Kalundborg og Aarhus.

Mols-Linien oplyser, at rederiet gennem de sidste måneder har oplevet en markant vækst på lastbilmarkedet. I forhold til samme periode i fjor har rederiet flerdoblet antallet af lastbiler om bord på hurtigfærgerne. Det får nu rederiet til at udvide med en række særafgange målrettet lastbiler. De nye fragtafgange har en kapacitet på i alt 60 lastbiler og kan fragte selvkørende lastbiler på op til 40 tons.

Fragtbiler, sættevogne og vogntog i helt op til 4,6 meters højde er også velkomne på Mols-Liniens eksisterende hurtigfærgeafgange. Vægtgrænsen på lastbilerne er dog her 30 tons. Hurtigfærge-afgangene har en lastbilkapacitet på yderligere 60 lastbiler i døgnet, og det giver tilsammen Mols-Linien mulighed for at sejle 120 store biler over Kattegat i døgnet, oplyser rederiet endvidere.

Læs også:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078